Ohjeita yhteydenotoista

Tarkistathan ennen yhteydenottoasi Ostajan ohjeista , miten riita-asiassa tulee toimia. Ota ensin yhteyttä myyjään ja Kuluttajaneuvontaan, ellet ole sitä vielä tehnyt.

Lautakunta käsittelee vain vireille tuotuja kirjallisia valituksia. Lautakunnalle ei siis kannata lähettää riitaan liittyviä asiakirjoja, jollei varsinaista valitusta ole tehty.

Jos ratkaisupyyntösi on jo vireillä lautakunnassa ja tarvitset neuvoja, ota yhteys sinulle ilmoitettuun asian käsittelijään. Asian käsittelyvaiheesta ei kannata ottaa yhteyttä ennen kuin arvioitu käsittelyaika on ylittynyt.

Käytä ratkaisupyynnön tekemiseen ensisijaisesti sähköistä asiointipalvelua:

Kuluttajariitalautakunnan sähköinen asiointipalvelu


Osoite:

Kuluttajariitalautakunta
Käyntiosoite: Unioninkatu 16, 00130 HELSINKI
Postiosoite: PL 306, 00531 HELSINKI

Sähköposti: kril(at)oikeus.fi

Puhelin: 029 566 5200 (vaihde). Soittoaika 12.30-15.00

Puhelun hinta on soittajan oman operaattorin sopimuksen mukainen paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksu. Ulkomailta soitettaessa hinnan määrää paikallinen operaattori.

Faksi: 029 566 5249

Aukioloajat

Avoinna: ma–pe klo 8.00–15.00

Puhelinaika: ma–pe klo 12.30–15.00


Julkaistu 18.1.2024